Șoferii care au două mașini trebuie să scoată mai mulți bani din buzunare! Se scumpește o taxă obligatorie

Data actualizării: 15 aprilie 2025

Șoferii care dețin două autoturisme sunt nevoiți să scoată mai mulți bani din buzunar pentru asigurarea obligatorie RCA a celei de-a doua mașini.

Chiar dacă au un istoric bun ca șoferi, reducerea primită prin sistemul Bonus-Malus nu se aplică decât unui singur vehicul, conform Normei ASF nr. 20/2017. Asta înseamnă că, dacă o persoană cumpără o mașină nouă și o păstrează și pe cea veche, noul autoturism va fi asigurat la clasa B0, adică fără niciun discount.

Posesorii de două mașini nu beneficiază de același Bonus-Malus pentru ambele vehicule

Sistemul Bonus-Malus recompensează șoferii disciplinați prin reduceri la polițele RCA, dar aceste reduceri se aplică doar pe baza fiecărei mașini în parte. Dacă cele două autoturisme sunt deținute simultan de aceeași persoană, bonusul de la prima mașină nu se transferă la cea de-a doua. Singura situație în care transferul este posibil este atunci când vechea mașină este vândută. Astfel, pentru a doua mașină, șoferul plătește mai mult chiar dacă nu a avut niciun accident.


„Dacă o persoană ar putea aplica aceeași clasă Bonus la mai multe vehicule, companiile de asigurări ar încasa mai puține prime, ceea ce ar afecta echilibrul financiar al sistemului RCA.”

În paralel, șoferii vor avea la dispoziție o nouă opțiune în materie de asigurări. Pe piața din România urmează să apară o poliță dedicată exclusiv anvelopelor. Această asigurare va acoperi strict anvelopele noi, fie ele de autoturisme obișnuite sau de teren, pentru o valoare de până la 1.500 de lei per bucată. Asigurarea va fi valabilă timp de 36 de luni și costă 30 de lei pe anvelopă. Riscurile acoperite includ vandalismul și furtul. Aceste produse vor fi lansate de Asirom și Omniasig.

Achmea Holding, o companie din Țările de Jos, va intra și ea pe piața din România, folosind marca Anytime. Firma, specializată în servicii financiare și asigurări, va adopta un model complet digital, iar toate polițele se vor putea încheia exclusiv online.

„Aceste platforme online non-life pot fi utilizate pe alte piețe. Datorită experienței noastre de mulți ani cu modelul de clienți direct online pe diverse piețe, suntem bine plasați pentru a introduce această abordare. În Spania și România ne vom concentra inițial pe oferirea de asigurări auto.” – Robert Otto, membru al Comitetului Executiv al Achmea

Achmea a aplicat deja acest model în Olanda, Grecia și Cipru, iar în Germania funcționează cu aceeași strategie sub marca InShared. În Spania, compania va folosi același brand, în timp ce în România va opera sub numele Anytime.

Intrarea Achmea pe piața locală ar putea aduce o alternativă pentru șoferii români, în contextul în care serviciile se vor desfășura exclusiv online, fără intermediere clasică. Totuși, până când compania nu își va anunța oficial tarifele și pachetele, nu este clar ce opțiuni vor avea concret utilizatorii din România și în ce măsură acestea vor fi mai avantajoase decât ofertele deja existente.

Pentru moment, cert este că proprietarii de două mașini trebuie să se aștepte la cheltuieli mai mari pentru RCA. Chiar și în cazul în care sunt șoferi prudenți, fără accidente în trecut, faptul că sistemul Bonus-Malus nu se aplică simultan pentru ambele vehicule înseamnă că vor fi taxați ca și cum ar fi șoferi noi pentru a doua mașină.

Această situație a fost explicată clar de specialiști în domeniu, care au subliniat că reglementările nu sunt întâmplătoare, ci urmăresc stabilitatea financiară a sistemului RCA. În lipsa acestor limite, companiile de asigurări ar risca să încaseze mai puțin, afectând sustenabilitatea întregului mecanism de compensare a daunelor.

Tot în 2025, șoferii care conduc mașini vechi se vor confrunta cu taxe mai mari. Această modificare vine pe fondul reglementărilor care vizează poluarea și uzura tehnică, dar detaliile despre noile costuri sau praguri exacte nu au fost încă făcute publice.

În paralel, interesul tot mai mare pentru extinderea tipurilor de asigurări auto – cum e și cea pentru anvelope – arată că piața locală devine din ce în ce mai variată. Noile produse lansate de Asirom și Omniasig oferă protecție în fața unor riscuri concrete, precum vandalismul sau furtul anvelopelor, și ar putea reprezenta o opțiune atractivă pentru cei care investesc în dotări auto de calitate.

Astfel, pe fondul modificărilor legislative și al apariției unor jucători noi în domeniul asigurărilor, șoferii români trebuie să fie mai atenți la costurile reale pe care le implică deținerea a două vehicule sau a unor dotări auto scumpe.

🔹ATENȚIE!
Conținutul publicat pe monden.dinpopor.ro poate fi preluat doar în limita a 500 de caractere, cu menționarea sursei și link activ. Orice utilizare neautorizată reprezintă o încălcare a Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor și va fi sancționată conform legislației în vigoare. 🚨