Lovitură pentru pensionari! Românii care nu-și mai primesc pensiile: „Nimeni nu mi-a spus de ce mi-a fost oprită pensia”

Data actualizării: 2 august 2025

Viorel Văduva, un român stabilit în Canada, s-a trezit la începutul anului 2025 fără niciun venit, după ce pensia i-a fost oprită fără explicații clare din partea autorităților.

Bărbatul în vârstă de 72 de ani a ieșit la pensie în urmă cu șapte ani, însă din ianuarie nu a mai primit niciun ban din partea Casei de Pensii Sector 6. Deși a făcut numeroase demersuri pentru a lămuri situația, nu a primit decât răspunsuri evazive sau deloc.

Pensionarii români din diaspora se luptă cu Casa Națională de Pensii de la începutul anului 2025.

Viorel Văduva a declarat că a primit pensia normal în lunile octombrie, noiembrie și decembrie 2024, indiciu că certificatul de viață fusese transmis și înregistrat.


„Am primit pensia în octombrie, noiembrie și decembrie. Dacă nu ar fi ajuns certificatul de viață, nu mi-ar fi fost virați banii atunci. Nu are logică” — Viorel Văduva

Legea prevede ca românii din afara țării să trimită de două ori pe an certificatul de viață; în lipsa documentului, plata pensiei se suspendă, iar după transmitere se reia retroactiv.

„Mi s-a spus că, dacă nu primesc un număr de înregistrare pentru certificatul de viață, trebuie să îl retrimit. Dar eu de unde să știu dacă ei citesc emailurile sau nu? În plus, mi s-a răspuns că sistemul lor digital este în actualizare și că va dura două luni până reintru în plată” — Viorel Văduva

După patru luni fără pensie, Viorel a încasat suma aferentă lunii mai 2025, însă nu și restanțele din ianuarie–aprilie. Plângerea depusă la nivel național a primit doar un număr de înregistrare, fără explicații.

„Am scris și președintelui Casei Naționale și Casei de Pensii Sector 6. Nimeni nu mi-a spus de ce mi-a fost oprită pensia. Doar tăcere” — Viorel Văduva

Bărbatul susține că problema este extinsă: în Canada știe cel puțin patru români rămași fără pensie, iar întoarcerea în țară l-ar costa circa 1.000 dolari canadieni.

„E absurd să cheltui mai mult decât primesc. Și poate chiar se bazează pe asta, că vom renunța” — Viorel Văduva

Lipsa transparenței complică situația: Viorel nu primește cupoane, nu a fost anunțat despre vreo recalculare și nu știe exact cuantumul pensiei.

„Nu știu nici măcar cât e pensia recalculată. Primesc banii în bancă și atât. Nimic oficial” — Viorel Văduva

Contactată de antena3.ro, Casa de Pensii a municipiului București a precizat că ultimul certificat de viață al lui Viorel a fost înregistrat pe 6 martie 2025 și că documentele trebuie trimise exclusiv pe adresele oficiale din site.

„Certificatele de viață pot fi trimise pe adresele de email trecute pe site-ul oficial, deoarece dacă acestea sunt trimise în altă parte, documentele se pierd pe circuit”Cristiana Dumitrescu, director executiv Casa de Pensii București

Instituția a mai explicat că Viorel nu a primit pensia aferentă lunii martie pentru că plata fusese deja procesată prin sistemul STS, iar reluarea nu mai este posibilă.

„Bărbatul de 72 de ani nu a primit pensiile în luna martie pentru că plata acestora a fost deja realizată, fiind tranzacții realizate prin STS”Cristiana Dumitrescu

Cazul evidențiază dificultățile birocratice și de comunicare cu care se confruntă pensionarii români din diaspora, nevoiți să depindă de un sistem parțial digitalizat și adesea lipsit de transparență.

🔹ATENȚIE!
Conținutul publicat pe monden.dinpopor.ro poate fi preluat doar în limita a 500 de caractere, cu menționarea sursei și link activ. Orice utilizare neautorizată reprezintă o încălcare a Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor și va fi sancționată conform legislației în vigoare. 🚨